2012. január 18., szerda

Sherlock Holmes 2. - Árnyjáték (Sherlock Holmes: A Game of Shadows)


A világ leghíresebb és legokosabb magándetektívje visszatér - és vár rá néhány nagy meglepetés. Végre emberére akad, nyomába eredhet annak a zseniális bűnözőnek, aki mindarra képes, amire ő csak a rossz szolgálatában. Moriarty professzor lelkiismeret-furdalás nélkül követi el a legvadabb bűntényeket. Ha érdekei úgy kívánják, még az osztrák koronaherceget is képes meggyilkolni. Miközben Watson az esküvőjére készül, társa nyakig merül az ügybe, és nemcsak a doktort, hanem saját, szintén zseniális bátyját és egy gyönyörű, de veszélyes jósnőt is magával ránt. Egész Európán keresztül folyik az üldözés, és a professzor egy lépéssel mindig előttük jár.

 Nem túlzás, ha azt mondom, hogy 2 éven át tűkön ülve vártam a Sherlock Holmes folytatását, és lehet, hogy ennek a nagy várakozásnak köszönhetően, de csalódott vagyok. Két hete direkt újranéztem az első részt (ami még mindig stabil 80%-on áll nálam), hogy friss élmények alapján tudjam összehasonlítani a folytatással. Összehasonlításom eredménye pedig az lett, hogy a folytatás a "többet, többet, többet!" elv ellenére gyengébb lett az elődjénél. Nem sokkal, de gyengébb. Kifejtem...

Az első rész humor-akció-misztikum hármasa szinte tökéletes arányban volt jelen a filmben, de a második részben ez a hármas teljesen felborult. A misztikumot ki is húzhatjuk, így maradt az akció és a humor. Az akció jelenetek nagyon szépek, jól kidolgozottak voltak. A lassított erdőben menekülős rész tökéletes volt, csak pislogtam, igazi szem rágógumi volt Guy Ritchie módra. Downey és Law között jól működött a kémia és jól hozták a karakterükre. Noomi Rapace a filmbeli cigánylányt én sokakkal ellentétben nem emelném ki különösebben, jó volt, de semmi extra. Ahogyan Holmes legnagyobb ellenségét, a Moriarty professzort alakító Jarred Harrist se. Stephen Fry-t viszont igen, aki Holmes idősebb testvérét Mycroftot alakította meglehetősen viccesen (csak a szinkronját baszták el).


Ez a kritika "rövid filmkritika" létére elég hosszúra sikeredett és még le se írtam mindent amit akartam, de zárom soraimat. A folytatás kicsit gyengébbre sikeredett az első résznél, de még így is vérbeli kalandfilm, nagyszerű akció jelenetekkel, bunyókkal és rengeteg humorral. 75%.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése