2011. december 30., péntek

2011 - Legjobb/Legrosszabb filmek idén...

TOP 10+1 LEGJOBB FILM IDÉN:
  
Szeretném az elején leszögezni, hogy ez az én saját véleményem. Biztos lesz olyan aki egyet fog érteni velem és biztos lesz olyan is aki nem. Lehetetlen olyan listát összeállítani amivel mindenki egyetértene. Azt is szeretném elmondani, hogy idén kevesebbet voltam moziba mint szerettem volna, úgyhogy bőven van lemaradásom filmek terén főleg az utóbbi 2-3 hónapból, tehát a lista az általam idáig látott, 2011-ben bemutatott filmekből áll össze. A hozzászólásokban pedig várom a ti toplistáitokat is. Kíváncsi vagyok kinek mi tetszett és mi nem.



1. Másnaposok 2. (90%)

Igen akármilyen meglepő, de nálam a Másnaposok című film folytatása lett az első az idei filmek közül. Sokan szidták (főleg a kritikusok), hogy az első rész mennyivel jobb volt. Nos szerintem pont ugyanannyira volt jó és szórakoztató, mint a 2 évvel ezelőtti elődje. Premier előtt láttam moziban, aztán itthon is újranéztem a biztonság kedvéért és remekül szórakoztam rajta másodjára is.


2. Harry Potter és a Halál Ereklyéi - 2. Rész (85%)
A Halál ereklyéi első része után kicsit félve vártam a záró epizódot ugyanis nekem az első rész túl vontatott volt, de a második részben szerencsére kellemesen csalódtam. Pörgős, akciódús, látványos és drámai volt. Tökéletes befejezése volt ez a 10 éve tartó Harry Potter szériának.

3. A Harcos (80%)
Nem nézek sportfilmeket, így a Harcos eleve hátránnyal indított nálam. Aztán a sok Oscar jelölés is elrettentett, ugyanis ha ennyi (szám szerint 7) Oscarra jelölnek egy filmet az nálam általában garancia az unalomra, de szerencsére a Harcos minden volt csak épp unalmas nem. Minden percét élveztem és legnagyobb meglepetésemre a drámai vonal mellett bőven helyet kapott a humor is. Christian Bale pedig újra zseniálisat alakított. Megérdemelten kapott alakításáért Oscar-díjat.





4. 30 Perc, vagy Annyi Se (80%)
Az év vígjáték meglepetése volt számomra ez a film. Szinte végig nevettem az egészet.


5. 127 Óra (80%)
A Harcoshoz hasonlóan ez a film is 2010-es, de nálunk csak idén mutatták be, ezért kerülhettek fel erre a listámra. A filmről pedig csak annyit, hogy James Franco egyedülálló alakításával végig fenntartotta a film színvonalát és a film másfél óráját egyedül vitte el a hátán. Izgalmas film, sokkoló végkifejlettel.


6. A Majmok Bolygója - Lázadás (80%)
Egy meglepően okos és érzelmekkel teli Majmok bolygója előzményfilm, amiből természetesen a látványos akcióelemek sem hiányoztak.

7. X-Men - Az Elsők (80%)
Tulajdonképp az X-men előzményfilmre is ráillik amit feljebb a Majmok bolygójával kapcsolatban írtam, de nekem ez most egy hajszálnyival kevésbé tetszett.

8. Az Igazság Ára (75%)
Az utóbbi évek messze legjobb és legfordulatosabb tárgyalótermi krimije.

9. Super 8 (75%)
Idén a Super 8 volt az egyik olyan film amit az egész jó trailer és kedvező kritikák ellenére sem vártam túlzottan, ugyanis ezek alapján túl gyerekesnek tartottam. Ebben részben igazam is volt, mert néha elég "gyerekes" volt, de ennek ellenére rémfilmként is megállta a helyét.

10. Förtelmes Főnökök (70%)
Ez a film éppen hogy csak befért a top 10-es listámba, ugyanis sokkal többet vártam tőle. Konkrétan azt, hogy ez lesz majd az "új Másnaposok" és valószínűleg ez volt a hiba, hogy túl sokat vártam ettől a filmtől. Szórakoztató volt és vicces (főleg Colin Farrell), de korántsem annyira, mint vártam, de a 10-ik helyhez ez is elég volt.


+1. Kung Fu Panda 2. (70%)
A top 10-be sajnos már nem fért be a Kung Fu Panda folytatása, de muszáj megemlítenem, hogy az év egyik legnagyobb pozitív meglepetését okozta. Az első részt nagyon nem szerettem, de a folytatás abszolút belopta magát a szívembe, és ezzel kiérdemelte nálam az év legjobb animációs filmje címet!

TOP 5 LEGROSSZABB FILM IDÉN:


1. Gulliver Utazásai (25%)
NO COMMENT! Borzalmasan rossz film.

2. Hupikék Törpikék (30%)
Szintén no comment! A film felééig bírtam, de még így is több ezer agysejtem pusztult el tőle annyira óvodás és buta film.


3. Maci Laci (30%)
A Maci Laci filmet már majdnem végig néztem. "Csak" az utolsó fél órát nem bírtam már ki, úgyhogy azt gyors tekerés módban néztem végig.

4. Rango (50%)
Ezért biztos sokan megköveznének, ugyanis nagy Oscar esélyesnek tartják ezt a filmet animációs kategóriában, és a közönség is imádta, de nekem egyáltalán nem tetszett. UNALMAS!

5. Verdák 2. (50%)
Már az első rész sem tetszett, de a folytatásnak még azt is sikerült alulmúlnia. A Pixar legrosszabb filmje, nagy csalódás...

CSALÓDÁSOK IDÉN:

- Cowboyok és Űrlények
- Paul
- Transformers 3.
- Végső Állomás 5.
- Zöld Darázs

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése