2011. október 14., péntek

A Karib Tenger Kalózai - Ismeretlen Vizeken (Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides - 2011)


Jack Sparrow és Barbarossa kapitány újra hajóra szállnak. A cél ezúttal az ifjúság forrásának felderítése. Azonban nem egyszerű feladat ez, eddig senkinek nem sikerült megtalálnia. Hamarosan arra is rá kell jönniük, hogy nem csak ők, hanem Feketeszakáll és lánya szintén a kincs után kutatnak.

A Karib Tenger Kalózai sorozat eléggé hullámzó minőségű. A Fekete Gyöngy Átka a bemutatását követő pár évben kivívta magának a klasszikus jelzőt és szerintem is nagyon jóra sikerült, ahogy a folytatás, a Holtak Kincse is. Sőt nekem talán a második rész egy hajszállal jobban is tetszett. Úgyhogy a két jól sikerült rész után nagy reményekkel ültem le a trilógiát záró darab (A Világ Végén) elé. Ami végül hatalmas csalódás lett, annak köszönhetően, hogy rémesen hosszú és ennek tetejében még rémesen unalmas is volt.

A harmadik rész utáni kiábrándultságnak "köszönhetően" a negyediket már csak itthon, DVD-n néztem meg, és jól tettem. Szerencsére a harmadik résznél sokkal jobb volt, de még így volt egy 20 perces rész a film közepén amit nyugisan átaludtam, aztán tekerhettem vissza, hogy mi is történt. A film főkaraktere Jack Sparrow (alias Johnny Depp) az első három rész során annyira kiismerhető lett, hogy már egyik nagy "átverésén", "csavarján" se lepődtem meg igazán, emiatt nagyjából az egész film kiszámíthatóvá vált. A készítők visszavettek az elnagyzolt speciális effektekből és amit még ennél is jobban tettek, visszavettek a szerelmi szál/szálakból is. Nem tolták annyira előtérbe ezt a vonalat, mint például a harmadik epizód esetében ahol egyszerűen már idegesítő volt Keira Knightley és Orlando Bloom drámázása. Penelope Cruz is abszolút jó volt ebben a szerepben ahogyan az apját (és egyben a film fő gonoszát is) játszó Ian McShane is. Persze a sorozat legjobb fő gonosza akkor is a jó öreg Davy Jones marad. A negyedik epizód sokkal jobb lett, mint a harmadik, de az első két rész szórakoztató faktorától nagyon messze van. 60%.


Az előző részek értékelése:
  • A Fekete Gyöngy Átka: 70%
  • A Holtak Kincse: 75%
  • A Világ Végén: 50%

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése